Recenzie: Misterul crimei fără cadavru de Agatha Christie

res_192eb64a8d43a8981c3954e0ba5c1e4e

Titlu (română): Misterul crimei fără cadavru

Titlu (original): Sleeping murder

Editura: Rao

An apariție: 1976

Nr. pagini: 216

La scurtă vreme după ce Gwenda se mută în noua ei locuință, încep să se petreacă lucruri ciudate. Eforturile ei de a moderniza casa au ca rezultat doar dezgroparea trecutului. Mai mult, Gwenda are o senzaţie iraţională de groază ori de câte ori urcă scările. Speriată, ea apelează la Jane Marple ca să exorcizeze fantomele, însă totodată trebuie rezolvată o crimă “perfectă”, comisă cu mulți ani înainte…

Părerea mea:

Agatha Christie este probabil autoarea mea preferată, deci s-ar putea să îi supraapreciez operele, dar chiar nu știu cum aș putea spune ceva negativ de cărțile ei. În primul rând, trebuie să clarific faptul că descrierea de pe coperta a 4-a, adică cea de mai sus, este total nepotrivită conținutului cărții. Dacă vă așteptați să găsiți fantome și exorcizări vă spun din prima că veți fi dezamăgiți.

Într-adevăr, Gwenda se mută într-o nouă locuință alături de soțul ei, Giles. După Un timp destul de lung de căutări Gwenda a găsit casa perfectă. Era un loc în care pur și simplu se simțea ca acasă. În ziua în care a vizitat pentru prima dată casa a avut o senzație ciudată care a îngrijorat-o un timp, dar a decis să nu le dea importanță. După ce începe renovările realizează ci știa de existența unor lucruri pe care nu le mai văzuse vreodată, precum o ușă care face legătura între două camere sau un tapet aflat în camera în care avea de gând să se stabilească. Nu la mult timp, aceasta vede un cadavru în hol, oarecum ca o amintire. Mai ciudat este faptul că îi cunoaște numele persoanei respective fără a o fi întâlnit vreodată.

Aici intervine Miss Marple cu o teorie plauzibilă pentru evenimentele petrecute, cei doi ( Gwenda și Giles ) începând o investigație în ceea ce privește crima a cărei victimă o văzuse Gwenda.

Mai mult nu intru în detalii pentru că nu vreau să dau spoilere. Precum toate operele Agathei Christie, Misterul crimei fără cadavru a fost o carte care m-a făcut să uit de frig, foame, teme. Cu o poveste cu un fir narativ ușor de urmărit, a reușit să îmi capteze atenția până la final, chiar dacă bănuiam oarecum cine ar putea fi făptașul.

Citatul favorit:

Presupun că lucrurile sunt sortite să se schimbe.

Chiar dacă nu este nici pe departe cea mai bună carte a sa, îi voi da 5/5 pentru că pur și simplu nu mă lasă inima să îi dau mai puțin *laughs*. În orice caz, este o carte pe care o recomand cu cel mai mare drag.