Recenzie: Alchimistul de Paulo Coelho

coverTitlu (română): Alchimistul

Titlu (original): The alchemist

Editura: Humanitas

An apariție: 1988

Nr. pagini: 180

Alchimistul, extraordinarul roman al lui Paulo Coelho, a inspirat milioane de cititori din intreaga lume. Cartea, uluitoare prin simplitatea si intelepciunea ei, este povestea unui pastor andaluz pe nume Santiago care isi paraseste casa din Spania, aventurandu-se in desertul egiptean pentru a gasi o comoara ingropata in Piramide. Nimeni nu stie care este comoara sau daca Santiago va avea puterea sa depaseasca obstacolele intalnite in drumul prin desert. Dar ceea ce incepe ca o calatorie in cautarea unor bunuri lumesti se transforma treptat in descoperirea comorii ascunse inlauntrul sau.

Recenzie:

Despre cartea în sine nu cred că aș mai avea ceva de spus față de ceea ce se regăsește pe coperta a 4-a a cărții. Am avut mai multe tentative de a-l citi pe Coelho însă m-am lăsat descurajată de câteva păreri ale unor persoane din jurul meu. Mătușa mea, însă, a îndrăgit atât de mult cartea încât mi-a împrumutat-o fără a-i cere asta. A spus că o lasă la mine până mă decid să o citesc. Motivul pentru care m-am apucat de ea a fost acela că era singura carte din biblioteca mea suficient de scurtă încât să o pot termina până la sfârșitul vacanței (mai exact, două zile). Mai târziu aveam însă să descopăr că aș fi terminat-o și dacă avea 500 de pagini.

La început am fost destul de sceptică în privința ei, iar primele pagini nu mi se păreau foarte promițătoare, dar pe măsură ce citeam mi se părea mai captivantă și mai greu de lăsat din mână. Alchimistul este o carte de genul cărora nu am mai citit de mult. Este o carte plină de învățături la fiecare pasaj. Pot afirma faptul că am învățat de la această carte mai multe lucruri decât am învățat în 16 ani de viață, sau dacă nu mai multe, cel puțin mai valoroase. Deși poate pentru scurt timp, mi-a întărit credința că dacă ne dorim ceva cu adevărat și mergem până la capăt indiferent de piedicile ce vor apărea, cu siguranță vom reuși. Am învățat că totul este în puterea noastră și că suntem singurii de care depinde viitorul nostru. Universul ne oferă o șansă, iar dacă suntem dispuși să luptăm, ne va fi aproape la fiecare pas.

Ideea cărții este foarte asemănătoare cu cea a imaginii acesteia, sau cel puțin așa consider eu:

10254184_446011958878426_779927695_n

Mai devreme am menționat că este plină de învățături la fiecare pasaj. Iubesc să extrag citate din cărțile pe care le citesc, iar aceasta a avut aproape câte unul la fiecare pagină. Problema însă a fost că citindu-le ulterior am realizat că o persoană care nu a citit cartea nu ar putea înțelege multe dintre acestea, părând chiar banale. Voi lăsa aici o parte dintre citatele care m-au impresionat:

Într-o anume clipă din existență, pierdem controlul asupra vieții noastre care începe să fie guvernată de soartă. Asta-i cea mai gogonată minciună din lume.

“Și toate astea între un apus și un răsărit de soare” , gândi băiatul. Și-i fu milă de sine însuși pentru că uneori lucrurile se schimbă în viață cât ai clipi, înainte ca omul să se poată obișnui cu ideea.

Bineînțeles, trebuie să existe și un citat favorit:

Când vezi aceleași fețe mereu, cum i se întâmpla lui la Seminar, ajungi să-i consideri ca făcând parte din viața ta. Și dacă fac parte din viața noastră , încep să vrea să ne-o și schimbe. Dacă nu ești așa cum vor ei, se supără. Pentru că toți știu exact cum trebuie să trăim noi. Și niciodată n-au habar cum trebuie să-și trăiască propriile lor vieți.

Mai mult de atât nu știu ce aș putea spune despre această carte care merită cu siguranță 5/5. O recomand cu cel mai mare drag și de asemenea, recomand să fie citită în diferite stadii ale vieții pentru că în funcție de maturitate cu siguranță vom percepe lucrurile diferit de fiecare dată.

One thought on “Recenzie: Alchimistul de Paulo Coelho